недеља, 4. фебруар 2024.

Čatbotovi na tržištu nekretnina

nekretnina se prodaje pomoću čatbota
Izvor slike Solis nekretnine
Četbotovi (engl. chatbot) su saputnici u digitalnom razgovoru, poput virtuelnih asistenata koji komuniciraju sa kupcima i prodavcima putem pisanog teksta ili glasa. Oni su na neki način mali digitalni pomoćnici, koji olakšavaju pronalaženje savršenog doma i omogućavaju brzu i jednostavnu prodaju nekretnine.


Kako to oni rade?


Odgovaranje na pitanja - možete ih pitati o cenama, lokacijama, karakteristikama nekretnina i sličnom. Oni imaju pristup ogromnoj bazi podataka i mogu da vam brzo pruže željene informacije.

Personalizacija iskustva - čatbotovi mogu zapamtiti preferencije klijenata i predložiti im relevantne nekretnine, stvarajući personalizovano i zadovoljavajuće iskustvo. Oni mogu da prilagode interakciju prema svakom korisniku pojedinačno i mogu da zapamte preferencije kupaca i predlože im nekretnine koje im najviše odgovaraju, stvarajući personalizovano i zadovoljavajuće iskustvo.

Pomažu u pretraživanju - oni vas mogu pitati o vašim željama i potrebama, a zatim vam predložiti nekretnine koje vam odgovaraju. Štede vam vreme i trud da sami pretražujete beskrajan broj oglasa.

Zakazuju obilaske - možete direktno preko chatbota da zakažete obilaske nekretnina koje vas zanimaju. Nije više potrebno da svaki čas telefonirate i čekate na odgovor agenta.

Dostupni su 24 časa - za razliku od tradicionalnih agencija, čatbotovi su tu za vas dan i noć i možete da im pišete kad god vam odgovara.

Automatizacija zadataka - chatbotovi mogu da preuzmu mnoge rutinske zadatke od agenata – zakazivanje, slanje dokumenata, odgovaranje na osnovna pitanja, prikupljanje informacija o nekretninama.

Velika brzina i efikasnost - chatbotovi mogu brzo da obrade velike količine podataka i pronađu relevantne nekretnine za kupce prema njihovim kriterijumima.

Smanjuju troškove - implementacija chatbotova može značajno da smanji troškove agencija za nekretnine. Oni mogu da preuzmu mnoge rutinske zadatke od agenata, oslobađajući ih složenijeg rada sa klijentima. To povećava produktivnost i efikasnost celog tima.


Izazovi u koriščenju četbotova


Nedostatak ljudskog kontakta - čatbotovima i dalje nedostaje ljudski faktor i ne mogu u potpunosti zameniti iskustvo interakcije sa realnim agentom, posebno u fazi građenja odnosa i pregovaranja. Večina kupaca i prodavaca nekretenina još uvek više preferiraju interakciju sa agentom, jer im to pruža direktan kontakt sa živom osobom i mogućnost da razgovaraju o smi pitanjima. Osim toga stariji korisnici koji nisu naviknuti na savremenu tehnologiju, mogu da imaju poteškoća u korišćenju čatbota i da se osećati zbunjeno.

Ograničeno razumevanje i inteligencija - još čatbotovi imaju ograničene sposobnosti razumevanja kompleksnih pitanja i nijansiranja komunikacije, što može kod klijenata da dovede do frustracije, nervoze i njihovog odbacivanja.

Troškovi implementacije - implementacija i održavanje sofisticiranih čatbotova, može biti skupa investicija za neke agencije za nekretnine. Potrebno je imati snažnije kompjutere i brže mikroprocesore. 

Loš kvalitet baze podataka – softverski paket koji sadrži neažuriranu ili nekompletnu bazu podataka o nekretninama, cenama i lokacijama, davati će nepouzdane ili pogrešne informacije. Verovatnoća greške je u ovom slučaju velika. Pravovremeno ažurirana i detaljna baza podataka značajno smanjuje rizik greške i pruža tačne informacije klijentima.

Kakav četbot treba izabrati?


Postoje različiti paketi četbotova, oni su tek počeli sa razvojem i postaju sve bolji. Za agencije za nekretnine ključno je da odaberu kvalitetne chatbotove sa dobrim algoritmima i da redovno održavaju baze podataka, kako bi minimizirali rizik grešaka i pružili klijentima tačne i korisne informacije.

Agencije mogu implementirati i sistem za praćenje interakcija chatbota sa klijentima i identifikovati pitanja na koja čatbot često daje netačne odgovore. Ova informacija se može koristiti za poboljšanje baze podataka i algoritma chatbota, smanjujući tako verovatnoću grešaka u budućnosti.

Vrste chatbotova

  • jednostavni čatbotovi zasnovani na pravilima: Dobri za osnovna pitanja i jednostavne interakcije.
  • čatbotovi sa AI podrškom: Pružaju naprednije razumevanje jezika i personalizaciju, ali su skuplji.
  • hibridni čatbotovi: Kombinuju pravila i AI za fleksibilnije rešenje.

Završne reči


Uticaj čatbotova nije apsolutno pozitivan ili negativan, već zavisi od njihove implementacije i korištenja. Kada se koriste na pravi način, oni mogu značajno da poboljšaju poslovanje agencija, ali ih ne treba gledati kao potpunu zamenu za agente. Mlađi i tehnički snalažljiviji korisnici, verovatno će imati pozitivnije iskustvo, dok stariji korisnici ili oni koji preferiraju ličnu interakciju, mogu se osećati manje prijatno.
Čatbotovi ne menjaju samo pravila igre u poslu sa nekretninama, već i otvaraju nove mogućnosti za efikasnije, personalizovanije i dostupnije usluge za sve učesnike na tržištu. Ali, oni su još uvek samo alat koji pomaže agentima da rade efikasnije i pruže bolje usluge klijentima. Ljudski faktor (agenti) i dalje imaju ključnu ulogu u izgradnji odnosa sa klijentima, pregovaranju o cenama i zaključivanju transakcija.

Sigurno je da će atbotovi  imati sve veću ulogu na tržištu nekretnina, ali neće zameniti ljudski faktor. Kombinovanjem tehnologije i ljudske kompetencije, očekuje se značajno poboljšanje efikasnosti, personalizacije i zadovoljstva klijenata u kupoprodaji nekretnina.

1 коментар:

  1. Kad se tako pogleda, ispada da glume personalne asistente agentima. Daj Bože da je stvarno tako. Lično, sve mi se to nimalo ne dopada, ali, ko mene pita...

    ОдговориИзбриши