Izvor slike Solis nekretnine |
Kako to oni rade?
Odgovaranje na pitanja - možete ih pitati o cenama, lokacijama, karakteristikama nekretnina i sličnom. Oni imaju pristup ogromnoj bazi podataka i mogu da vam brzo pruže željene informacije.
Personalizacija iskustva - čatbotovi mogu zapamtiti preferencije klijenata i predložiti im relevantne nekretnine, stvarajući personalizovano i zadovoljavajuće iskustvo. Oni mogu da prilagode interakciju prema svakom korisniku pojedinačno i mogu da zapamte preferencije kupaca i predlože im nekretnine koje im najviše odgovaraju, stvarajući personalizovano i zadovoljavajuće iskustvo.
Pomažu u pretraživanju - oni vas mogu pitati o vašim željama i potrebama, a zatim vam predložiti nekretnine koje vam odgovaraju. Štede vam vreme i trud da sami pretražujete beskrajan broj oglasa.
Zakazuju obilaske - možete direktno preko chatbota da zakažete obilaske nekretnina koje vas zanimaju. Nije više potrebno da svaki čas telefonirate i čekate na odgovor agenta.
Dostupni su 24 časa - za razliku od tradicionalnih agencija, čatbotovi su tu za vas dan i noć i možete da im pišete kad god vam odgovara.
Automatizacija zadataka - chatbotovi mogu da preuzmu mnoge rutinske zadatke od agenata – zakazivanje, slanje dokumenata, odgovaranje na osnovna pitanja, prikupljanje informacija o nekretninama.
Velika brzina i efikasnost - chatbotovi mogu brzo da obrade velike količine podataka i pronađu relevantne nekretnine za kupce prema njihovim kriterijumima.
Smanjuju troškove - implementacija chatbotova može značajno da smanji troškove agencija za nekretnine. Oni mogu da preuzmu mnoge rutinske zadatke od agenata, oslobađajući ih složenijeg rada sa klijentima. To povećava produktivnost i efikasnost celog tima.
Izazovi u koriščenju četbotova
Nedostatak ljudskog kontakta - čatbotovima i dalje nedostaje ljudski faktor i ne mogu u potpunosti zameniti iskustvo interakcije sa realnim agentom, posebno u fazi građenja odnosa i pregovaranja. Večina kupaca i prodavaca nekretenina još uvek više preferiraju interakciju sa agentom, jer im to pruža direktan kontakt sa živom osobom i mogućnost da razgovaraju o smi pitanjima. Osim toga stariji korisnici koji nisu naviknuti na savremenu tehnologiju, mogu da imaju poteškoća u korišćenju čatbota i da se osećati zbunjeno.
Ograničeno razumevanje i inteligencija - još čatbotovi imaju ograničene sposobnosti razumevanja kompleksnih pitanja i nijansiranja komunikacije, što može kod klijenata da dovede do frustracije, nervoze i njihovog odbacivanja.
Troškovi implementacije - implementacija i održavanje sofisticiranih čatbotova, može biti skupa investicija za neke agencije za nekretnine. Potrebno je imati snažnije kompjutere i brže mikroprocesore.
Loš kvalitet baze podataka – softverski paket koji sadrži neažuriranu ili nekompletnu bazu podataka o nekretninama, cenama i lokacijama, davati će nepouzdane ili pogrešne informacije. Verovatnoća greške je u ovom slučaju velika. Pravovremeno ažurirana i detaljna baza podataka značajno smanjuje rizik greške i pruža tačne informacije klijentima.
Kakav četbot treba izabrati?
Postoje različiti paketi četbotova, oni su tek počeli sa razvojem i postaju sve bolji. Za agencije za nekretnine ključno je da odaberu kvalitetne chatbotove sa dobrim algoritmima i da redovno održavaju baze podataka, kako bi minimizirali rizik grešaka i pružili klijentima tačne i korisne informacije.
Agencije mogu implementirati i sistem za praćenje interakcija chatbota sa klijentima i identifikovati pitanja na koja čatbot često daje netačne odgovore. Ova informacija se može koristiti za poboljšanje baze podataka i algoritma chatbota, smanjujući tako verovatnoću grešaka u budućnosti.
Vrste chatbotova
- jednostavni čatbotovi zasnovani na pravilima: Dobri za osnovna pitanja i jednostavne interakcije.
- čatbotovi sa AI podrškom: Pružaju naprednije razumevanje jezika i personalizaciju, ali su skuplji.
- hibridni čatbotovi: Kombinuju pravila i AI za fleksibilnije rešenje.
Završne reči
Čatbotovi ne menjaju samo pravila igre u poslu sa nekretninama, već i otvaraju nove mogućnosti za efikasnije, personalizovanije i dostupnije usluge za sve učesnike na tržištu. Ali, oni su još uvek samo alat koji pomaže agentima da rade efikasnije i pruže bolje usluge klijentima. Ljudski faktor (agenti) i dalje imaju ključnu ulogu u izgradnji odnosa sa klijentima, pregovaranju o cenama i zaključivanju transakcija.
Sigurno je da će atbotovi imati sve veću ulogu na tržištu nekretnina, ali neće zameniti ljudski faktor. Kombinovanjem tehnologije i ljudske kompetencije, očekuje se značajno poboljšanje efikasnosti, personalizacije i zadovoljstva klijenata u kupoprodaji nekretnina.
Kad se tako pogleda, ispada da glume personalne asistente agentima. Daj Bože da je stvarno tako. Lično, sve mi se to nimalo ne dopada, ali, ko mene pita...
ОдговориИзбриши